Baunscheidt-therapie

Vanuit onze visie lost het fysieke lichaam zijn eigen problemen op, soms heeft het van buitenaf een impuls nodig. Deze impuls kan, o.m., worden gegeven door Baunscheidt Therapie.
Wij willen hierbij benadrukken dat het bij een herstel proces niet alleen gaat om het “repareren” van lichaam of geest, maar ook het verwerken van emoties, die er onherroepelijk zijn.

Baunscheidt Therapie is een milde, doeltreffende Therapie. Baunscheidt Therapie kan bij elke aandoening of klacht ingezet worden. Afhankelijk van de klacht(en) kan een aanzienlijke verbetering verrassend snel optreden, vaak al na 1 behandeling !

Baunscheidt Therapie beoogt, door prikkeling van de huidzenuwen, specifiek op organen in te werken. Hierdoor worden de functies en de doorbloeding van de organen gestimuleerd. Van daaruit vindt er een stimulatie plaats van het bloed en lymfesysteem waardoor er een significante verbetering is t.a.v. de aanvoer van zuurstof en voedingsstoffen. Daarnaast vindt er een versnelde afvoer plaats van afvalstoffen.
Het zenuwstelsel wordt geprikkeld waardoor er een positief effect is op de hormoonhuishouding, via het vegetatieve zenuwstelsel.
Het algemene afweersysteem wordt gestimuleerd, een genezingsproces van heel het organisme wordt op een positieve wijze beïnvloed, de stofwisseling wordt gestimuleerd en ook de levenskracht wordt positief beïnvloedt.
In principe zijn alle aandoeningen te behandelen met Baunscheidt-therapie, waarbij wij specifiek willen benoemen:
Acute en chronische (zenuw)ontstekingen.
Alle pijnlijke processen.

Denk b.v. aan: Carpaal Tunnelsyndroom, Verlammingen, Rug- en Schouderklachten, Reumatische klachten, Jicht, Fybromyalgie, enz., enz., enz.  . . ., dus vraag ons gerust wat Baunscheidt therapie voor jou kan betekenen !

N.B. Baunscheidt-therapie kent 1 contra indicatie: Allergie voor bijen-en/of wespensteken !!!

Geen tags gevonden.